THINK TANK FEMINISTYCZNY
  • O think tanku

  • BIBLIOTEKA ONLINE

    - opis projektu, zarys marzeń
    - teksty wszystkie (alfabetycznie, wg autorek)
    - teksty polskie
    - tłumaczenia (wszystkie)
    - feminizm/filozofia/polityka
    - feminizm/ekonomia
    - kobiety, ubóstwo, prekariat
    - feminizm / ekologia
    - historia kobiet
    - biblioteki feministyczne w sieci


  • PIELĘGNIARKI

  • EMIGRANTKI


  • WARSZTATY

  • Komentarze i recenzje Think Tanku Feministycznego

  • RAPORTY I DIAGNOZY


  • Feministyczna krytyka ekonomii – kurs online

  • Gender i polityka - kurs online

  • Feministyczna krytyka filozofii - kurs online


  • SZTUKA JAKO KRYTYKA


  • STRONA TOMKA
    SEMINARIUM FOUCAULT
    NEKROPOLITYKA
    PIELĘGNIARKI I POŁOŻNE
    WOLĘ BYĆ
    EKOLOGIA EKONOMIA
    WSPIERAJĄ NAS






    Zobacz temat
    ekologia i sztuka - Think tank feministyczny » Feministyczna krytyka filozofii - kurs online » Sesja 6. Feminizm i marksizm
     Drukuj temat
    Społeczna konstrukcja pracy
    Tekst Delphy pokazuje nam przede wszystkim, jak arbitralne jest kategoryzowanie pracy wykonywanej przez człowieka i w jakim stopniu właśnie ta kategoryzacja stanowi źródło opresji, zwłaszcza ekonomicznej. Nieodpłatna praca kobiet w gospodarstwie domowym, wychowywaniu dzieci, praca rpomocy rodzinnejr1; wyznaczają biegun pewnej trwałej tendencji społecznej, przejawiającej się też m.in. w lekceważeniu zawodów sfeminizowanych, gloryfikowaniu rmęskichr1; ścieżek kariery itp. W jaki sposób same kobiety postrzegają swoją pracę? Jak możemy rodkłamać znaczenier1; narzucane pracy kobiet w systemie patriarchalnego kapitalizmu? Czy kapitalizm może być niepatriarchalny?
     
    Ale czy na pewno o samo kategoryzowanie nam tu idzie? To prawda, kiedy kobiety zaczynają w danym zawodzie dominować, niemal automatycznie spada jego społeczna ranga. Czy jednak jest to pułapka bez wyjścia? W końcu dzieje się tak dlatego, że w innych dziedzinach, bynajmniej nie sprowadzających się do ideologii czy sposobu myślenia, stosunki pozostają całkowicie patriarchalne. Jako że omawiamy feminizm materialistyczny, nie od rzeczy będzie postawić pytanie od strony materialistycznej: co się musi zmienić w "bazie" społecznej, żeby ludzie zaczęli inaczej myśleć (oczywiście zakładając też pracę pedagogiczną, ideologiczną, kulturową itp)?
     
    Przejd do forum:
    Lewicowa Sieć Feministyczna
    Rozgwiazda


    KONKURS
    Pamiętniki Emigrantki


    Logowanie
    Nazwa uytkownika

    Haso



    Nie moesz si zalogowa?
    Popro o nowe haso
    Copyright © 2005
    White_n_Light Theme by: Smokeman
    Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
    Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
    Wygenerowano w sekund: 0.00